יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

יצאנו לדרך עם ספונג'ה במים מלוחים!

השבוע התקיימה הפגישה הראשונה של ה'קולוקוויום פרוקורטורום', מפגש אנשי האוספים הלאומיים לטבע באוניברסיטת תל אביב לשיחה מקצועית באוירה חברית ולא רשמית. על הא ועל דא בארוחת צהריים. במקביל יוצא לאור "בלוג" זה. הסבר אודותיו תמצאו בדף אודות בראש העמוד.

והפעם בקולוקוויום...



תמר פלדשטיין הציגה תוצאות סקר פאונת הספוגים הגירנייים שבצעה בחופי הים התיכון.
תקציר באנגלית תוכלו לקרא בדף תקצירים בראש העמוד. תודה לתמר על התקציר והתמונות.

בעקבות הדברים עלו לדיון נושאים חשובים כמו המתח בין טקסונומיה קלאסית הנשענת על תכונות מורפולוגיות המייצגות מספר רב מאד של גנים אך גם השפעות סביבה, לבין טקסונומיה מולקולרית הנשענת לרוב על מעקב אחר מספר מצומצם של גנים, לרוב אחד, אבל שמסלולם הפילוגנטי נחשב יותר 'שמור' (בד"כ לא מקודד לתכונות פנוטיפיות העוברות סלקציה).

נושא נוסף שעלה הוא הצורך (הדחוף!) ברענון והעשרת הידע של חברי הקבוצה באשר לטרמינולוגיה ולכללים של מדע הטקסונומיה, כמו ההבחנה בין מי שתיאר מין לבין מי שמגדיר אותו, מתי שם מדעי של מין מקבל או מפסיד את תוקפו, למי יש סמכות לכך ועוד.

מן הסתם נושאים אלו ישובו וידונו בפגישות הבאות. אתם מוזמנים לנצל במה זו להוסיף הערות ולהמשיך את הדיון בכלל ובנושאים אלו בפרט.

סה"כ היתה לנו פתיחה יפה, מעניינת ועם נוכחות מכובדת (אם כי מעט מדי אנשים הביאו אוכל ל'מפגש ארוחת צהריים', שלא לדבר על כמה מבינהם אכלו...).

להתראות בקולוקוויום הבא.
משה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה